Program partnerski Faber-Castell: poznaj reklamodawcę

Program partnerski autoryzowanego sklepu Faber-Castell to prawdziwy unikat w webePartners. Jedyny sklep internetowy w kategorii artykuły plastyczne rozpoczął szeroko zakrojoną kampanię afiliacyjną. Zobacz, kto stoi po drugiej stronie i dlaczego warto rozpocząć współpracę z tym reklamodawcą.

Program partnerski Faber-Castell prowadzony jest na zlecenie firmy Biuro Plus Kraków – lidera wśród dostawców biuroserwisowych w Polsce. Kim dokładnie jest reklamodawca?

Biuro Plus Kraków istnieje na rynku już ponad 25 lat. Naszą główną działalnością jest dostarczanie do biura wszelkich potrzebnych w pracy materiałów, począwszy od mebli po produkty spożywcze. Rok temu zdecydowaliśmy otworzyć się na nowe rynki i umożliwić zakup produktów z naszej oferty przez klienta indywidualnego. Aby wyróżnić się spośród konkurencji postanowiliśmy, że nasze sklepy internetowe będą przeznaczone tylko dla wybranych, ale uznanych na świecie marek. Dzięki temu zabiegowi nasza oferta produktowa jest też najszersza na rynku. Taka właśnie jest geneza powstania www.sklepfc.pl, autoryzowanego sklepu marki Faber-Castell. Program partnerski tego sklepu zgłosiliśmy jako pierwszy do sieci afiliacyjnej webePartners.

Na czym polegają Wasze działania w ramach programu partnerskiego Faber-Castell?

W ramach programu partnerskiego działamy na kilku frontach równocześnie – staramy się zainteresować wydawców, by dołączyli do programu; dostarczać atrakcyjne i wartościowe materiały na temat produktów; uatrakcyjniać ofertę; pokazać, że potencjał jest olbrzymi i warto z nami współpracować.

Budujemy świadomość wydawców, zarówno tych, którzy dołączyli, jak i nowych. Chcemy, aby dobrze wiedzieli, jaki mamy asortyment, klientów oraz możliwości. Wówczas mogą nas uwzględniać w swoich planach marketingowych, np. w sierpniu i wrześniu wspomnieć o ofercie Faber-Castell podczas akcji promocyjnych związanych ze szkolną wyprawką.  

Z zainteresowanymi wydawcami wspólnie tworzymy i realizujemy akcje marketingowe. O tym, jak można wykorzystać nowe wdrożenia i aktywności, informujemy sieć afiliacyjną oraz wydawców.

program partnerski faber-castell

Plastykom i projektantom nie trzeba przedstawiać marki Faber-Castell, ale okazuje się, że jej odbiorcami jest znacznie szersza grupa, np. rodzice dzieci w wieku szkolnym. Kogo zainteresują produkty z tego sklepu?

Produkty Faber-Castell są dla każdego. Artykułów piśmienniczych używamy codziennie w pracy lub w domu. Możemy jednak wyróżnić pewne grupy produktów dla klientów, którzy mają indywidualne potrzeby. Są to:

– produkty dla artystów plastyków (kredki, ołówki, farby, pisaki, gumki, temperówki etc.)
Najwyższej jakości asortyment dla najbardziej wymagających klientów. Takich, którzy zawodowo zajmują się rysowaniem i chcą, aby ich prace wyglądały jak najlepiej oraz zachowały intensywne kolory przez lata. Mamy także specjalną serię produktów artystycznych, dla hobbystów lub początkujących rysowników.

– produkty do szkoły (kredki, ołówki, farby, gumki, temperówki, pióra etc.)
Zaprojektowane z myślą o dzieciach, kupowane przez rodziców. Bardzo fajne produkty łączące naukę z zabawą.

– produkty dla projektantów i kreślarzy (rapidografy, cienkopisy, ołówki, tusze, cyrkle, ekierki, deski kreślarskie, szablony etc.)
Produkty stosowane przede wszystkim w rysunku technicznym, ale też np. w projektowaniu mody.

– produkty designerskie (pióra, długopisy, ołówki)
Ekskluzywna gama produktów dla osób ceniących elegancki wygląd.

program partnerski faber-castell

Skąd decyzja o przystąpieniu do sieci afiliacyjnej? Czy mieliście jakiekolwiek obawy?

Afiliacja umożliwia nam dotarcie do nowych klientów za pomocą różnorodnych kanałów sprzedażowych, reprezentowanych przez poszczególnych wydawców. To także możliwość pozyskania wielu strategicznych partnerów, z którymi indywidualne negocjacje i ustalenia prawne trwałyby bardzo długo, a integracje technologiczne byłyby czasochłonne i kosztowne. Tu nie jest to wymagane. Platforma daje też dobry wgląd w statystyki sprzedaży z poszczególnych źródeł. Wszystko jest jasne i przejrzyste. Trzeba być otwartym i elastycznym na różne modele współpracy. Warto próbować i wyciągać wnioski. Afiliacja to bardzo dobry model dla sklepów internetowych.

Kto może zostać wydawcą w programie partnerskim Faber-Castell?

W praktyce może to być prawie każdy wydawca. Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje i modele współpracy. Wyjątkiem mogą być tylko strony o charakterze erotycznym, czy serwisy o bardzo niskiej jakości.

Jesteście przykładem jednego z najbardziej elastycznych i zaangażowanych reklamodawców. Co oferujecie wydawcom, którzy przystąpią do programu partnerskiego i na jakiej współpracy Wam zależy?

Naszym atutem jest przede wszystkim oferta. Są to ciekawe, uniwersalne, bardzo dobre jakościowo produkty uznanej na świecie marki. Jesteśmy jedynym w Polsce sklepem internetowym dedykowanym firmie Faber-Castell i posiadającym tak bogaty i różnorodny asortyment.

Na prowizji ze sprzedaży produktów z naszej oferty można całkiem nieźle zarobić. Ceny, np. kredek dla artystów czy designerskich piór, są dość wysokie – wynoszą po kilkaset złotych. W sierpniu i wrześniu notujemy natomiast duże ilościowo zakupy produktów do szkolnej wyprawki. Klienci chętnie kupują w naszym sklepie nawet po kilkanaście produktów na raz.

Wydawcy, którzy przystąpią do programu, mogą liczyć na nasze wsparcie w postaci dedykowanych promocji, kodów rabatowych, materiałów marketingowych, grafik itd. Chętnie wchodzimy też w barter i np. wysyłamy nasze produkty do przetestowania przez blogerów. Najlepszym wydawcom, którzy są zaangażowani w promowanie naszej oferty, możemy zaoferować także zwiększenie prowizji w programie. 

Zależy nam, aby współpraca z wydawcami opierała się na dobrej komunikacji, wymianie doświadczeń i wspólnych wysiłkach, zmierzających do tego, aby możliwie jak najlepiej zaprezentować naszą ofertę. Każdy wydawca jest unikalny, ma inny charakter działalności oraz grono odbiorców. Dlatego też lubimy podejść indywidualnie do każdego serwisu i wspólnie wypracować modele działania, które będą najbardziej efektywne dla obu stron.

Wydawcy bardzo dobrze znają swoich odbiorców i możliwości promocji. My z kolei wiemy, kto jest naszym klientem, na co zwraca uwagę i jakie produkty najlepiej się sprzedają. Do tego dochodzi spore doświadczenie w e-commerce. Wspólne, przemyślane i dopracowane tworzenie akcji marketingowych z wydawcami, targetowanie odpowiedniego przekazu do właściwej grupy odbiorców przyniesie najlepsze efekty sprzedażowe. A o to przecież nam chodzi.

program partnerski faber-castell

Dlaczego uznaliście, że prowadzenie programu partnerskiego w modelu CPS to najlepsze rozwiązanie?

Przy reklamie płatnej, rozliczanej w modelu CPM czy CPC, zawsze jest ryzyko, że poniesione koszty się nie zwrócą. Model CPS jest bezpieczny, bo rozliczenie jest tylko za efekt w postaci sprzedaży. Jest to też model, który nagradza wysiłek i zaangażowanie wydawców. Im więcej wniesiesz do programu partnerskiego, tym więcej wyniesiesz.

Jaką współpracę do tej pory uważacie za najbardziej udaną?

Na razie jeszcze się rozkręcamy, ale z obecnych doświadczeń bardzo cenimy sobie współpracę z blogerami. W sierpniu, do Marysi z MamyGadzety.pl wysłaliśmy zestaw produktów do szkolnej wyprawki. W zamian otrzymaliśmy świetną recenzję, która dobrze wpłynęła też na sprzedaż.

Jakie macie plany związane z afiliacją na najbliższe miesiące?

Rozwijać dalej działania wspierające sklep Faber-Castell. Wciąż jest wielu wydawców, z którymi moglibyśmy współpracować oraz wiele metod działań, których jeszcze nie wypróbowaliśmy (np. Produkt Dnia, email remarketing).

Planujemy także stopniowo wprowadzać kolejne sklepy na platformę webePartners. Biuro Plus Kraków, właściciel sklepu Faber-Castell, prowadzi też 4 inne sklepy internetowe, takie jak Durashop.pl (autoryzowany sklep marki Durable, producenta artykułów biurowych) czy Xerotechnologia.pl (autoryzowany sklep marki Xerox).  Z tym pierwszym właśnie wystartowaliśmy w programie. Ogólnie, jest co robić 🙂

program partnerski faber-castell


Jesteś zainteresowany współpracą z Faber-Castell? Dołącz do programu i skontaktuj się z opiekunem programu partnerskiego w sieci webePartners, Pawłem Bełtkiewiczem. Wspólnie ustalicie najlepsze warunki współpracy.

Wcześniej zapoznaj się ze szczegółami programu partnerskiego: http://bit.ly/WarunkiProgramu.

sieć afiliacyjna

webePartners admin

WebePartners to sieć afiliacyjna dla e-commerce. Pomagamy sklepom internetowym zwiększać sprzedaż, a internautom zarabiać na promowaniu produktów i usług w zamian za prowizję.

Program partnerski Faber-Castell: poznaj reklamodawcę