23 pomysły na posty, w których umieścisz linki partnerskie na blogu

Gdzie umieszczać na blogu linki afiliacyjne? Najprostszym sposobem jest tworzenie treści przydatnych dla czytelników, a następnie uzupełnianie ich linkami do programów partnerskich. Przed Tobą lista inspiracji, dzięki którym nie zabraknie Ci pomysłów na promowanie ulubionych produktów. 

Dopasuj nieinwazyjną reklamę do treści wpisu

Zarabianie na programach partnerskich jest dalekie od nachalnego zachwalania produktu. Wkładasz swój czas w rozwój bloga, budujesz zaangażowanie czytelników i zachęcasz ich do sprawdzenia polecanego produktu. Podajesz na tacy namiary na produkty, którymi odbiorca bloga jest zainteresowany. Dzięki przydatnemu poleceniu sam zarabiasz prowizję od każdej sprzedaży. Tu nie ma miejsca na nachalną reklamę, która mija się z zainteresowaniami czytelników i wyskakuje niemal z lodówki 😉 Sam wybierasz, co chcesz promować, kiedy i w jaki sposób to robić.

Jeśli chcesz poznać tajniki zarabiania na własnym blogu lub vlogu dzięki afiliacji, dołącz do naszej grupy na Facebooku. To codzienne miejsce wymiany porad, trików i inspiracji. Poznasz tam wyjadaczy afiliacji, a także blogerów, którzy planują w ten sposób zmonetyzować swoje miejsce w sieci.

linki partnerskie na blogu

Zobacz, w jakich postach umieszczać linki partnerskie na blogu i baw się tą formą zarabiania:

1. Niezbędnik: na konkretną okazję lub dla grupy społecznej (Niezbędnik młodej mamy, Co zabrać na spływ kajakowy, Must-have freelancera, Co spakować do bagażu podręcznego).

Przykład: 40 rzeczy do spakowania na wakacyjny wyjazd z małym dzieckiem – Multirodzice.pl
a tu od strony biznesowej: Niezbędnik BiznesMamy – Grażyna Pawtell-Lorente

2. Evergreeny: czyli treści zawsze świeże (zielone). To tematy, które są aktualne nawet przez parę lat po publikacji (Poradniki dla początkujących, dobre praktyki, treści poradnikowe np. Jak zarabiać na afiliacji?)

Przykład: Jak opalać się bezpiecznie? – Rozterki Startuperki

3. Recenzja/test produktu: przetestuj asortyment, który zainteresuje odbiorców Twojego bloga. Docenią recenzję, która opisuje plusy i minusy. Dla kogo jest przydatny? W jakich sytuacjach?

Przykład: Virobi – pomocnik w sprzątaniu. Test automatycznego robomopa – Niebałaganka

4. Lista narzędzi: wymień narzędzia, z których korzystasz np. prowadząc bloga lub własny biznes.


Przykład: Serwisy i aplikacje, których używam na co dzień – Jason Hunt

5. Poradniki zakupowe: na porę roku, święta, wakacje, sezon wyprzedażowy.

Przykład: Poradnik zakupowy na lato – Simplicite

6. Stylizacje: na specjalną okazję, porę roku, do konkretnej kwoty

Przykład: Moda festiwalowa – co wybrać? – Make Life Easier

7. Moodboard (tablica nastroju): to kolaż, który pokazuje ogólną stylistykę, atmosferę czy teksturę przedmiotów użytych do stworzenia projektu czy stylizacji. Często stosowany przez architektów, ale nie tylko.

Przykład: Moodboard nr 7/2016 Flora – Ubieraj się klasycznie

8. Lista prezentów: dla architekta, programisty, świeżo upieczonego magistra…

Przykład: Prezentuję 7 pomysłów na prezent dla minimalisty – Asia Prezentuje Prezenty

9. Lista książek, które warto przeczytać: z jakiegoś konkretnego powodu związanego z treścią bloga 😉

Przykład: 3 książki, które pomogą Ci ogarnąć finanse osobiste – Biznesowe Info

10. Wpis na bazie trendu: (Jak promować biznes dzięki Pokemon Go, Pakiet pielgrzyma na Światowe Dni Młodzieży, Top 10 destynacji na mikropodróże).

Gdzie szukać trendów? Korzystaj z Google Trends (widzisz, co zyskuje popularność w sieci) albo Buzzsumo (pokaże najpopularniejsze artykuły w mediach społecznościowych).

11. Rozwiąż jakiś problem: ułatw życie swoim czytelnikom, zastanów się, w czym im pomóc, jak możesz wykorzystać własne doświadczenia.

Przykład: Jak skutecznie pracować i szybciej mieć wolne? – Andrzej Tucholski

12. DYI – zrób to sam: czyli jak samemu zrobić… wszystko! Ogranicza Cię tylko wyobraźnia. To proste tutoriale pokazujące, jak krok po kroku wykonać coś samodzielnie. Pełne są tanich rozwiązań i kreatywnych zamienników. (Jak odnowić stare schody, Jak zrobić tło do fotografii, Jak ciekawie zapakować prezent).

Przykład: Dzień Psa – obroża DIY – Projekt Blou.

13. Porównanie produktów: temat wprost idealny pod afiliację. Na bloga trafią osoby zainteresowane konkretnym produktem, więc podanie linku do sklepu ułatwi im podjęcie decyzji o zakupie.

Przykład: Masło Shea – porównanie trzech produktów – Infinity Blog

14. Pokaż swoją przestrzeń: biurową albo prywatną. Daj się lepiej poznać czytelnikom, a przy okazji wskaż miejsca, w których mogą znaleźć takie same lub podobne akcesoria.

Przykład: Home office – moja przestrzeń do pracy – My Full House

15. Wishlista: zestawienie rzeczy, których pragniesz z całego serca (książki, kursy, kosmetyki…) Takie listy ułatwiają sprecyzowanie planów zakupowych.

Przykład: Jesienna wishlista zakupowa – Design Your Life

16. Haul zakupowy: przydatny szczególnie dla blogerów modowych i lifestyle. To najczęściej filmy, na których autorzy prezentują swoje łupy zakupowe.

Przykład: Zbiorczy haul zakupowy – Stylizacje.tv

17. Post opisujący podróż lub wycieczkę: w formie poradnika wakacyjnego albo po prostu opisu własnych wspomnień. Idealne miejsce na nienachalne promowanie usług biur turystycznych, przewodników wakacyjnych, sprzętu, obuwia…

Przykład: Pamiątki z podróży – zachowaj piękne wspomnienia – Fashionable

18. Post o obniżkach i promocjach: w takim poście warto umieścić kody rabatowe dla czytelników. Reklamodawcy chętnie przyznają kody rabatowe na wyłączność, jeśli zobaczą, że masz potencjał lub aktywnie dla nich sprzedajesz.

Przykład: Promocja: -50% na 100 najlepszych e-booków od OnePress – The Owner & Co.

19. Sposoby na odstresowanie się: poleć miejsca, w których się odprężasz, zabiegi kosmetyczne, książki, suplementy. Jak zwykle tylko od Ciebie zależy, jakie ulubione produkty chcesz promować.

Przykład: 12 sposobów na walkę ze stresem, czyli lekcja relaksu – Wittamina

20. Przed i po: posty, które mocno przemawiają do wyobraźni i wpływają na decyzję o podjęciu zakupu. Pokaż stan przed użyciem danego produktu i efekt końcowy.

Przykład: Metamorfoza balkonu – przed i po – Twoje DIY

21. Ulubieńcy miesiąca: podziel się z czytelnikami swoimi najnowszymi odkryciami (artykuły spożywcze, gadżety, kursy, książki – dostosuj asortyment do tematyki swojego bloga)

Przykład: Ulubieńcy miesiąca – wrzesień 2015 – Kameralna

22. Stwórz wyzwanie: popularne są wyzwania 30-dniowe. Wybierz coś, co chcesz wprowadzić w życie wspólnie z czytelnikami. W grupie łatwiej o motywację. Wyzwanie może dotyczyć zwiększenia produktywności (promowanie aplikacji do zarządzania czasem, audiobooków, planerów…), codziennych ćwiczeń fizycznych ( tu przydatne są programy partnerskie z kategorii: sport i rekreacja oraz zdrowie i uroda).

23. Lista programów partnerskich, w których zarabiasz: jeśli wśród odbiorców masz innych blogerów lub osoby, które mają własny portal, fanpage czy bazę mailingową, przedstaw im programy partnerskie, z których korzystasz. Afiliacja jest coraz popularniejszym sposobem na dochód online. Daje dużą swobodę i jest przyjazna dla Twoich odbiorców.

Przykład: Jak zarabiać na blogu? Cz. 1 – programy partnerskie – Aleksandra Niedzielska

Inne narzędzia reklamowe dla blogerów

W sieci afiliacyjnej masz dostęp nie tylko do linków partnerskich, ale też dodatkowych narzędzi. Od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz, gdzie umieścisz i do kiedy będziesz emitować – pełna dowolność.

Tak wygląda widżet reklamowy.

widżet reklamowy afiliacja

Wybierasz produkty, które chcesz promować. Zalecamy wybór kilku produktów – w razie braku jakiegoś produktu w sklepie, reklama nie będzie świecić pustkami. Taki widżet jesteś w stanie dostosować do swojego bloga pod kątem rozmiarów i kolorystyki. Wybierasz produkty, ustalasz estetykę i rozmiar, następnie pobierasz kod i wklejasz widżet na bloga. Gotowe!

A tak wygląda generator linków afiliacyjnych w webePartners:

Wystarczy wygenerować link, skopiować go, a potem wkleić na bloga, kanał video, forum, fanpage, do maila, gdzie tylko chcesz. Trwa to kilkanaście sekund.

generator linków partnerskich

Spróbuj sam! Zacznij od założenia bezpłatnego konta wydawcy w sieci webePartners, z której korzystają już blogerzy i youTuberzy: zarejestruj się.

 

 

webePartners admin

WebePartners to sieć afiliacyjna dla e-commerce. Pomagamy sklepom internetowym zwiększać sprzedaż, a internautom zarabiać na promowaniu produktów i usług w zamian za prowizję.

23 pomysły na posty, w których umieścisz linki partnerskie na blogu